top of page
  • Tereza Tvrdíková

Značkovací a programovací jazyky

Ke studiu jsem si vybrala kurz Python 2, především protože byl označen jako "beginners friendly" a Python mi byl již několkrát doporučován k získání zkušeností s programováním. Jak jsem již zmínila jsem naprostý začátečník, jedinou zkušenost mám s SQL, ten dovedu ovládat ke třídění dat a vyhledávání v datasetech.

Obsahem kurzu je obsáhnout na základní úrovni Python. Kurz je rozložen do 12 částí, které obsahují 20 lekcí (dále 9 projektů a několik kvízů), lekce jsou obvykle strukturované do několika kroků (průměrně mezi 10 a 20). Každý krok je ukončený nějakým vlastním výstupem (částí kódu), k napsání kterého dostaneme instrukce. Obvykle následuje více teoretickou lekci lekce spíše praktická, která opakuje předchozí lekci na příkladech, kde uživatel/student musí víc přemýšlet a instrukce jsou více vágní (u teoretických lekcí bývají velmi konkrétní a rozložené do více samottaných instrukcí s checkpointy). K napsání správného výstupu máme 2 pokusy, než kurz nabídne ukázání řešení konkrétního výstupu, kde je možné vidět porovnání vlastního kódu se správným řešením, což je velmi užitečná funkce.

Samotný kurz Python 2 má následující sylabus:

Osobně pro mě byl problém procházet kurzem Pythonu bez znalosti správných matematických termínů v angličtině, což je velká část programovacích jazyků, což také dost zpomalovalo můj průchod.

Po absolvování tohoto kurzu dovedu napsat jednoduché kódy v Pythonu, a ačkoliv si nevěřím natolik, abych řekla, že dovedu napsat také ty pokročilé (minimálně ne bez cheatsheetu nebo pomoci), věřím, že mě kurz naučil dost dobře číst kódy a porozumět tomu, jak pracují, což považuji za velkou výhodu po absolvování tohoto kurzu. Věřím, že kdybych měla víc času a mohla si zejména druhou polovinu kurzu projít pomalejším tempem (pravděpodobně si jí i po odevzdání tohoto úkolu znovu-projdu), věřila bych si více i na poli psaní pokročilejších kódů.




4 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Moje PLE (úkol 11.)

Moje PLE tvoří IS MUNI, poznámkovací systém Evernote, cloudová úložiště iCloud a Google Disk, aplikace na výuku jazyků Duolingo a...

Otevřené kurzy (10. úkol)

Otevřený kurz má z hlediska udržitelnosti dva hlavní problémy - prvním je zastarávání a nutnost aktualizace (jak po technické stránce tak...

Σχόλια

Βαθμολογήθηκε με 0 από 5 αστέρια.
Δεν υπάρχουν ακόμη βαθμολογίες

Προσθέστε μια βαθμολογία
bottom of page